Ruilen & Retourneren

1. Hoe werkt het?

Wij hanteren een 14 dagen ’Niet goed? Geld terug!’ garantie. U kunt uw pakket erg gemakkelijk retour sturen. 
  • Meld uw retour aan en download het retourformulier via https://retour.best-direct.nl/  
  • Vul uw bestelnummer in (voorbeeld: #12345bd)
  • Vel exact hetzelfde e-mail adres in als waarmee u besteld heeft
  • Vul het formulier aan en download deze
  • Print het formulier en vul deze in 
  • Stop het formulier, samen met het artikel in een verzenddoos (let op: het artikel + verpakking dient in originele staat te zijn, en dus niet gebruikt (!) mits artikel defect is)
  • Breng de verzenddoos naar het dichtstbijzijnde PostNL punt 
  • Stuur uw zending naar:
Vasco - Retouren Best-Direct 

Ringdijk 378

2983 GS Ridderkerk

2. Kan ik een bestelling terugsturen (en omruilen) of retourneren?

    Uiteraard! Het kan wel eens gebeuren dat je een product wilt retourneren. Bij ons heb je recht op 14 dagen bedenktijd na ontvangst van je pakket en kun je zonder opgave van reden je bestelling retour sturen Na deze 14 dagen heb je nog eens 7 dagen de tijd om jouw product naar ons terug te sturen. Indien er sprake is van een uitzondering op bovenstaande, dan staat dit altijd op de productpagina vermeld.

    Vervolgens krijg je het volledige orderbedrag inclusief betaalde verzendkosten naar jouw huis gecrediteerd. De kosten voor het retour zenden van je huisadres naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen voor Nederland ca. €6,95 per pakket, voor een retourzending vanuit België zijn deze kosten meestal rond de €7,95 euro. Voor producten met een afwijkende afmeting (zoals bijvoorbeeld fitness apparaten) zijn deze kosten rond de €12,95. Raadpleeg voor de exacte tarieven onze klantenservice (support@best-direct.nl) of de website van je vervoerder.

    Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, dient het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan de leverancier geretourneerd worden. Het adres voor het retour zenden van je pakket ontvang je nadat je je retour hebt aangemeld bij onze klantenservice. Je kunt zowel schriftelijk (E-mail / WhatsApp) als mondeling (Telefonisch) herroepen 

    Om gebruik te maken van het retourrecht kun je contact met onze klantenservice opnemen via support@best-direct.nl. Het verschuldigde orderbedrag wordt binnen 14 dagen na verzending van je retour teruggestort, mits het product in goede orde retour ontvangen is.

    3. Kan ik alle artikelen retourneren?

    Nee, helaas is het niet mogelijk om de volgende producten aan ons te retourneren 

    • Reeds gebruikte producten
    • Producten waarvan de oorspronkelijke verpakking ontbreekt, incompleet of beschadigd is
    • Producten waarvan de wettelijke herroepingstermijn van 14 kalenderdagen is verstreken
    • Producten die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden. Het gaat hierbij om bijvoorbeeld; matrassen, beddengoed, lingerie/ondergoed, verzorgingsproducten, cosmetica, oordopjes, inlegzolen, spierstimulators en erotische items
    • Verbruiksartikelen zoals lampen, batterijen en vloeistoffen
    • Vouchers / Tegoedbonnen